Vertrek naar het buitenland doorgeven (emigratie)
Gaat u van de komende 12 maanden meer dan 8 maanden naar het buitenland, dan gaat u emigreren en moet u dit melden bij de gemeente. Deze periode hoeft niet achter elkaar te zijn. U meldt uw vertrek vanaf 5 dagen voor uw vertrek tot uiterlijk op de dag van vertrek.
Wie kan een emigratie doorgeven?
- Iedereen die 16 jaar of ouder is.
- Ouders, voogden of verzorgers van kinderen jonger dan 16 jaar.
- Ouders voor hun inwonende meerderjarige kind of kinderen. Dit kan alleen als de ouders en inwonende kinderen samen naar het buitenland verhuizen.
- Samenwonende echtgenoten of geregistreerd partners voor elkaar. Dit kan alleen als echtgenoten of partners samen naar het buitenland verhuizen.
- Meerderjarige kinderen voor inwonende ouder(s). Dit kan alleen als meerderjarige inwonende kinderen en ouder(s) samen naar het buitenland verhuizen.
- De curator voor een persoon die onder curatele is gesteld.
Soms moet u persoonlijk bij de gemeente langskomen
In sommige gevallen moet u persoonlijk bij de gemeente langskomen. Dat gebeurt als:
- Niet alle gezinsleden op uw adres meeverhuizen naar het buitenland.
- U verhuist naar Aruba, Bonaire, Curaçao, Sint Eustatius, Sint Maarten of Saba. U heeft dan een bewijs van uitschrijving nodig.
- U een bewijs van uw voorgenomen vertrek nodig heeft. Alleen in de Nederlandse taal.
Aanvraag
Uw verhuizing kunt u digitaal aan de gemeente doorgeven via onderstaande knop.
Emigratie doorgeven via onlineregelen.kaagenbraassem.nl U logt in met DigiD.
Er zijn geen kosten aan verbonden.
U kunt uw emigratie ook aan de balie doorgeven. Hiervoor moet u een afspraak maken. Dan neemt u uw legitimatie en het adres in het buitenland mee.
Lukt het niet of heeft u geen DigiD? Stuur dan een e-mail naar info@kaagenbraassem.nl voor een formulier. Bij een schriftelijk formulier moet u een kopie van uw legitimatiebewijs meezenden.
Als u een bewijs van uitschrijving nodig heeft, dan vraagt u een uittreksel aan bij het Register Niet Ingezetenen (RNI).